What-to-Say Wednesday: Was du sagen kannst, wenn du sicher bist

Wie du vielleicht weißt habe ich eine regelmäßige Rubrik auf meiner Facebook-Seite, die „What-to-Say Wednesday“ heißt. Jeden Mittwoch poste ich eine Grafik mit acht Sätzen, die du in einer bestimmten Situation benutzen kannst. Es geht darum, ein paar verschiedene Möglichkeiten vorzustellen, damit dein Englisch lebendig bleibt.

Diese Woche geht es um sicher sein.

– I’m convinced that we need to do this
– I’m certain that I left my keys on the table
– I know for sure that that would be a bad move
– I’m absolutely positive that this is a good idea
– It’s my strong conviction that we should accept her offer
– There are no doubts in my mind that we are doing the right thing
– I’m confident that this product will be a hit
– For me it’s absolutely clear that we should say yes

Von | 2017-12-07T13:25:19+00:00 16. November 2017|Kategorien: What-to-Say Wednesday|0 Comments

Über die Autorin:

German to English translator specialising in IT texts and personal branding.

Kommentar hinterlassen